|
| Wanneer we het verzoek krijgen een logo cq. beeldmerk te ontwerpen komt daarbij meestal als vervolgopdracht, het ontwerpen van een zg. huisstijl. Afhankelijk van de grootte van het bedrijf is het vaak een complex proces. Het gaat niet alleen om de vormgeving maar vooral ook om de efficiency. Een correspondentiereeks bestaande uit briefpapier, factuur, envelop en visitekaartje is te overzien. Maar een bedrijf of instelling met vele beelddragers en talrijke reclame-uitingen en/of producten is een heel karwei. Een huisstijl moet niet alleen naar buiten gericht zijn, maar ook van buiten naar binnen.
Vuile handen verkopen geen brood… Nadat we eens een grote fabriek op identiteit hadden doorgelicht en we langs de portier naar buiten gingen, zei hij: Mooie fabriek hè? Hij was apetrots op zijn bedrijf. En een oude opdrachtgever in Breda: ‘Ik heb liever dat ze zeggen, je hebt een fantastische zaak, dan dat ze zeggen je vrouw heeft een mooie bontjas…
| |
|
|
|